.

Liftarens guide till galaxen

 

Douglas Adams

 

Liftarens guide är en fartfylld roman som handlar om Jordbon Arthur Dent som räddas undan jordens undergång av sin gamla vän Ford som visar sig vara en utomjording! De fortsätter sin resa genom universum och de får reda på att jorden bara ”byggdes” för att lista ut den yttersta frågan om livet, universum och allting. Tyvärr får ingen reda på svaret på grund av att jorden sprängdes av en Vogonflotta (en flotta av Vogonska rymdskepp)

Boken är en blandning mellan science-fiction, fantasy, kärlek och fullkomligt ologiska händelser som gör den till en så bra bok!

Jag tycket att boken är riktigt bra även om den kunde vara lite förvirrande ibland. Det hoppas ofta mellan karaktärer och platser så läsaren måste vara fokuserad på boken. Den är inte särskilt lång om man bara vill läsa den första delen som jag gjort men det finns fem böcker i serien och en film. Jag skulle föreslå den här boken till mer erfarna läsare och de som är intresserade av science-fiction för den är komplicerad på sina ställen men ändå väldigt underhållande.


Helt enkelt tycket jag att DU borde ge den här lille boken ett försök.

 

Ajöss och tack för fisken!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ElinTheWildOne

Elin Anna Vilda Persson

RSS 2.0